Archive | May 2012

Blessed Birthday to Me (Annie’s @ sanlitun)

Hello. Blessed Birthday to me!!!!!! ^^

And No, it’s not my birthday today. It was exactly two weeks ago. Okay, i appreciate your kind wishes.HAHA.

So I’ve officially turned twenty two !!!!!!!

Here’s a huge ass photo of me with a special cake prepared my lovely friends cum neighbors (:

Oh, ignore the background please. It’s usually VERY CLEAN OKAY!!!

Thank You Thank You friends. No amount of thanks will  be enough!Thanks for remembering it’s my birthday and also for the effort to surprise me!!!!!

I think i do owe an apology  to them. Okay the story is actually like this: We heard someone knocking on our gate furiously shortly after we stepped into our house. I was very paranoid and jumped onto the bed telling M NOT TO OPEN THE DOOR. lolol!!! He was like, WHY? i will open it and if that person is looking for you, i will tell him/her that you are sleeping , okay?! My reply was, NO DONT YOU DAREEEEEEEEEE….And so he proceeded to the toilet for a big shit and the knockings continued..until i saw my phone ringing…IT WAS THEN THAT IT STRUCK ME THAT…OHHHHH..ITS HER AT THE DOOR AH.

So i hurriedly opened the door for them…the first thing i got from them was ” WAH LAO. NOW THEN OPEN THE DOOOOOOR”

LMFAOOOO!!!!

ANYWAYS. Yeah. Let’s skip the part where M was taking a big shit in the toilet. HAHA.

And the when it was 12:00AM, M jumped on me with a loud ” HAPPY BIRTHDAY BABBBBBBBBBBY” Siao. really. I was shocked. I was doing my work while he launched the attack on me. wtf. Very sweet honey :’)

__________

M and I had my birthday dinner at Annie’s @ Sanlitun , AGAIN!!! Yeah. We love that place soooo much!

If you hadn’t read my previous post on Annies, click here 

Ordered their buffalo wings again. hahaha. their wings NEVER disappoints. So mmmmm juicy and well marinated!

Mashed potato from the children’s menu LOL When it came, it looked so much like a un-fermentated dough. Lol…. upon asking…they went ” oh mashed potato..from the children’s menu” -_-“”” Have to remind me that i ordered that children’s menu? Why the judgmental tone? children’s menu must be for kids meh? :p Hurr!

Oh but trust me, this mashed potato is DA BOMB. Boooomz… so good!

PIZZZZA. annie’s pizza, literally. It’s called the annie’s pizza. M and I loooooooove it so much because its so meaty. MEAT MEAT MEAT MEAT MEAT can never understand how anyone would go vegetarian. Seriously, no meat no fun! ^^

Beef lasagna omg i keep typing it as lazania FML. hahahha. This is also da bombzzzz. SO NICE LEH the fillings omg!

I have to admit that we ordered a tad too much for two persons… :/ Like the usual M and i…. we always over-order never once under order. Really 😦

Unfortunately we were so full that we had a few pieces of pizza left!!!! We ta-bao-ed that and gave it to a homeless man on our way to sanlitun. On our way to the village, m said ” Its a good gesture to give the food for the homeless, but wouldnt it be too rich for the man?” Lmao, he thinks too much sometime. Hahahaha

This time round, i would give Annie’s a 8/10.

2 points deducted for :

1) their “gelato” ice-cream. Remember the last post i raved SO much about their ice cream!?!?! that the texture was sticky and the taste was so rich? this time round, gosh, they gave us NESTLE ice cream. Wtf. and upon asking, it happened that they have been using the nestle’s one. However, I strongly believe in my taste bud. The ice cream really did not tasted so trashy. M didn’t feel it though 0_x

2) there’s always room for improvement!

Overall, i had a really good and blessed twenty two. Thank you dearest M and friends who had wished me on this very special day! 🙂 Love you all! XX

Pweety hor? HAHA! joke.

XX!

Advertisements

Devastated

Brace yourself folks, this is going to be an utter epic hate post about china. So if you feel that you love china so much that you couldn’t bring yourself to read my ridiculous rants, then may i invite you to close my page? Thanks.

So the whole story began today (thursday) at 7.45pm right when i was five minutes away from dismissal. I received a facebook message on my iphone from M.

M:
  • Kiki can you see this?

  • my phone was pickpocketed

  • please just come home

 

I literally jolted out of my seat , took my bags and ran out of the classroom, took a cab home. What raced through my mind was ” fuck that bastard who pickpocketed m’s newly bought iphone”. I reached home seeing a devastated baby who needed a mega hug badly. Gosh. I felt so sad at that moment, and i still feel so sorry for him.

So apparently this happened AT THE STATION. When M was tapping his card at the gantry, he felt a tug somewhere near his phone. He checked his phone to make sure it was there and proceeded. The next thing he knew , music he was listening to came to a stop and thats when he checked his phone the second time. it was gone.

And so he went on to to tell the guy wearing uniform at the station, but all m got out of it was …. a dumb fucked answer : There is nothing i could do.

This is why i freaking dislike some people here so much. Freaking no culture. Im not saying this based on m’s case, i have a fellow singaporean girlfriend who lost her iphone TWICE because of these uncultured creatures. And also, i don’t understand why there are no people who witness that. Honestly, im sure singaporeans will barge in and make a musical  had they witnessed a theft going on. But, what the fuck? this is china, am i expecting too much?

Im talking about china—a place where it’s filled with 道德伦理 and stuffs. Oh, maybe I overestimate them. Those cultures were long lost. Lost in a limbo.

I find it very unfair. M worked hard for his money to pay for his iphone. But this bastard just had to train his stealing skill to get one iphone and had it sell to make money that could last him a few months. Dude, is that fair? Don’t tell me life is unfair. It doesn’t work a single bit like this in this matter.

I believe if this actually happened in singapore, in a mrt station, staff will immediately dash to their CCTV rooms to do their very best to track this idiot down. But no, we are in china, heck, what the hell am i thinking? Passing those security checks every morning at the train station, you think that’s really working? Well in my humble opinion, its to protect them from being splashed by acid, they don’t really care about YOU.

Furthermore, to add oxygen to wild fire, the recent Yang Rui’s bullshit about foreigner being scumbags…. COME ON, doncha know that when you point your finger at us, the foreigners—you are pointing at least 3 fingers back at yourself. What a tight slap on your ass cheek bud.

He’s probably going to defend himself by saying : Not at chinese people are like that / its because of you fucktard foreigners, that is why the chinese become like this.

Yada Yada, hell to that theory, really. I could jolly well say that, YEAH, not all foreigners are like what you described. BAM-how does it feel, right in your saggy face.

Look bro look. even your fellow countryman said that…. yeah, ITS COMMON. ITS THE NORM.

Can anyone in the right mind tell me what’s up with this country? Really?

Okay whatever. I just needed an avenue to rant. M has already turned on his Find my iPhone function on icloud…and i pray that the moron will turn on and connect to internet.

 

Oh, and i hope he grows a big swollen filled with pus piles. Thanks.


Ganges Indian Restaurant-Take 2

Update. wow. this is epic. today is 20th May already. Lol. 

Oh Gosh. Procrastination has since worsened from the previous post!!!!! Whuuuuuuuuut!!!!!! I’ve been meaning to finish my post before last week…. But… Sigh. Hopeless. I always have an unusual traffic of excuses of not blogging…like, I have MORE important things to do at that moment(which I can tell you, reduce to nothing. Really. It just got reduced to NOTHING). Yeah. From IMPORTANT to an absolute nothing. I would rather waste my time away by staring into space and STILL able to come up with weird logics to be laaaaaaaazzzzzeeeeee.

Alright. Cut the nonsense and straight to the point.

This entry as stated, will be on Ganges!! Yeah, AGAIN!!!! We went back on a Sunday afternoon(should be the one before labour’s day’s weekday). This time round, I went with M. He had never eaten indian food in his 24+++++ years of life. So he had his first indian food with me!!!!

Firstly, just in case you don’t already know, the first time I went there with another two singaporean friends and Ganges had actually overcharged us by 50RMB.(Ya ya ya. what’s 50 rmb to you richie right. But it’s a lot to me, leh!)

And how the story goes, you can read it here and here

Anyhow. Lets get started.

We went into the restaurant with waiters shoveled us into a weird corner which is very near to the kitchen/toilet.

I think I had a bad headache that day and the sound of the loud ventilation going on inside the kitchen worsened it. So I had the waiter to change our table to the smaller table in front of “the stage”. Went to look for wudaokou’s branch manager, Gyan  and told him about our situation because Ms Hetal, the overall(?) in charged contacted me and had the overcharged thingy solved.

Ended up, the drinks we had were on the house and a 10rmb off our entire bill with a refund of 50rmb. M raved about their service and said that “it was too kind of them”. Which i agreed, because what they had offered was beyond an excellent service. They could have just had our drinks on the house(which I really really think it’s enough), but they still refunded us the 50rmb and 10rmb off the bill…and wait……

they served us butter chicken curry AND naan after we paid!!!!!!

WHAAAAAAAAT!!!!!!!

THAT’S FRANKLY…TOO KIND OF THEM. Seriously! I was taken aback with the generosity, i think m too.

I gotta be honest here, we are in the “great” land of china…. such service that Ganges has provided was phenomenal.  And their service is really…. the best in Beijing——so far.

They have recently been award by thebeijinger for the best indian food—WHICH I TOTALLY AGREE!!!! I’ve seen restaurants being voted and awarded at thebeijinger which I’ve found to be OVERRATED. But man, Ganges,totally 实至名归!!!!

They should have won in the category of service. BAGUS ah!!!!!!!!!

So Mr Gyan started off by showing me the bill previously.. Oh wells. Really had no idea why we paid 271rmb instead of 221. Okay lets move on

the same tandoori chicken as the previous post. M and I loved it lots! Well, M just love chicken :/!

this time round we ordered garlic naan because M just felt like having it. it was oiler than the original naan but i am not a health conscious freak 😛 I love this because i love garlic , and the naan smelt sooooooo good. it was crispy and IMHO, i love it on its own! just pure goodness. Not too floury .

This is Chicken kadhai. M chose this. It tasted just like the red curry i had the previous time. Nothing special.

Better view of the tandoori chicken..

this is the butter curry and original naan ON DA HOUSE!!!!! TBH, this butter curry is better than the chicken kadhai we had! And if it wasnt that my stomach was bursting , i would have licked off every single sauce! man, the curry was wasn’t too spicy and it is kinda sweet. Very refreshing to have it with the original naan!

buttery curry. Mr Gyan was too kind to ask if i could take this because he knew i am  lactose intolerant. 🙂 Thanks Mr Gyan! I was okay after the meal !

as i said earlier, we sat on a table very near to the mini platform stage thingy. didnt know that it was REALLY a stage.this chinese woman dressed up as a bollywood belly dancer and started to belly her way through. Well , it was a spectacular dance…but…chinese dancing indian dance…Hmm.. i still prefer the original. With jasmine flowers tied to her long plaited hair, ornaments on her nose and belly button…. Hmm this one… still have a long way to go.

HAHA. wanted to take a photo with Mr Gyan…but upon knowing that i will post it up here, he rejected me :/ Nevermind! so i had one with m outside the restaurant…..hahah. Look at m’s funny look. heh

All in all, we had an awesome meal. M has been raving about it…and keep saying that ” this so and so curry is not as good as ganges’!!!” —ha! speaking like a curry guru eh! :p

anyway, hope you had a good time reading and have a GREAT time if you happened to go there for your meals!

Once again, thank you Ganges for such awesome meal WITH awesome service! Thank you! 

Fix This

You know what? Im like the biggest jerk ever. Because i tried so hard to be really hardworking in writing lest my english get eaten up by china BUT I FAILED so badly

i really swear upon the half cut watermelon in my fridge that i have really been trying really hard to fix this utter piece of SHAT. I have like 4 food posts to be completed. Oh, and 6 chinese essays waiting for me.

PRIORITIZE huh? You wanna say that , yeah?

Hell yeah, i know right. It’s always easier to boss people around than be the worker herself. Yup, i did a lot of bossing to myself and guess what? you are not wrong, kiki who get bossed by the keekee HATES TO WORK. 

You think im really bumming around? Nope, im too fat to even move myself —much less to BUM AROUND.

Joke aside, im really going to fix this. This isn’t going anywhere. It’s taking a toll on my number of unique visits (NOT THAT ITS A LOT, but you get the idea. Sigh.)

Pardon me. Come back, soon— please.

Give me some time to adjust to this bizarre schedule of mine. I only get my “free” time at night—away from the shithole chinese school. & it happens that i am always successful in convincing myself  to flop my fat ass onto the bed—ahhhhhhhhh~

My work are piling up. Okay. I’m determined to finish my work this weekend(hopefully) so i can finish my writing and get to let them shinnee!!!!!!!!!

 

Okay. Imma sleep now. Im getting dark eye rings. Sigh. Sign of old age. Shit.

I must be kidding

I really must have been kidding with myself too much that eventually all epic things happened to me.

I WAS trying to finish up my Ganges and Lau Pak Sak posts when suddenly I panicked. Because I couldn’t locate all those photos I took. Then I started to pluck in all my thumbdrives and such thinking that I MUST HAVE saved it THERE or THEREEEE. You know what i mean. Searched for 1/2hr and decided to f it and took out my phone to play games. AND THEN SUDDENLY, IT OCCURRED TO ME THAT I HAVE YET TO TRANSFER THOSE PHOTOS I’VE MENTIONED ABOVE INTO MY MACBOOK.

KIKI AU. WTF.

So I’ve been searching for nothing which i thought there was something. SHIT OR NOT. WASTE MY TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Italian Restaurant – Annie’s

This was saved in my wordpress on 30th April 2012. As of today (4th May 2012), it has been laying here in my feeder UNTOUCHED. *ouch

Yeah yeah… I always have this POWDERFUL trail in me…that is called the….procrastination. Oh yeah baby. This condition has since worsened after the labour holiday. really. I feel that my life is incomplete with essays and boring lectures to attend. Life sucks.

Okay. Lemme just go into details of the restaurant that imma review on.

ANNIE’s RESTAURANT @ SANLITUN

M went to this restaurant near his workplace a couple of times with his co-workers for lunch and he (finally!) brought me there last friday! WOOHOOO!!!! Italian foood baby! 

I’ve heard lots…LOADS about ANNIE on the chinese twitter—weibo. Yeah, and recently I read that they won TheBeijinger’s awards….(Am i….right?) Or nominated?! I don’t know and I’m kinda lazy to check it out. So yeah. Lets just assume that it won the awards, ok?!

OKAY FINE !!!!!!!! I’VE CHECKED. LEST YOU SAY IMMA LAZY PIG. 

Annie’s has in fact won THREE awards. They are:

1)BEST FAMILY-FRIENDLY RESTAURANT-Readers’ Choice 

2)BEST ITALIAN-AFFORDABLE-Readers’ Choice 

3)BEST VALUE FOR MONEY-Readers’ Choice 

When I saw “Best family friendly” restaurant, I freaked out. The first thing that ran through my mind was the tiny area with about…30 cm of space in between tables ….. :/ Wait, is 30 cm a lot? If it is…okay….maybe <30cm. Really. I think the staffs had difficulty in walking through them with plates on their hands. Oh, during our meals.. two kids were running around..THE ALREADY VERY SMALL SPACE. The lil girl still hid under one of the table.

I STILL REMEMBER CUS I WAS L-I-T-E-R-A-L-L-Y PEEING IN MY PANTS WHEN THE GIRL APPEARED RIGHT BESIDE ME….DISHEVELED. FML.

Okay. Enough of that nightmare. I’ll do a “check-list” later.

Back to food. “Best italian affordable” restaurant. Hmm. Lets take a look what we ordered that night.

(Man. The process of uploading photos…is a BITCH in DA ass!!!!)

This is the complementary appetizer or snacks prepared by Annie’s. I have to tell you,the bread is awesome with the greenish sauce…(spinach+olive?!)Well toasted, crusts were very crispy and soft inside.

Their buffalo wings. I would say this is BY FAR the nicest buffalo wings I’ve ever had. Even better than the ones at sculpting in time. Wings were well marinated, size of the wings was just nice, skins were crispy and juice oozed out the first bite. Awesome!!!! The only down side of these already freaking awesome wings is its spiciness. If it could be a lil more spicy, it would be perfect! The price for this was 30-35 RMB i think ( That is the freaking problem of blogging it late. You don’t really rmb the price and name of dish anymore.)

This is a NAY for both M and I. We ordered this because this pasta had the MOST INGREDIENTS.LOL! We had totally forgotten the fact that creamy stuff in Beijing is -almost- unsafe. Don’t read me wrong, the pasta was nice, however it was a tad too heavy for M and I. First spoonful was good but subsequent spoonfuls were MEH. In singapore, we call it “jer-lat” (malay) and in chinese we call it 腻(很快吃腻了-will get sick of it very fast). M had a really bad tummyache after this. We had to rush home in cab :p Lesson learnt——stick to tomato based pasta in the future!

Pan-seared chicken wrapped with omelette. What Im about to say may disappoint you because M and I both love the spaghetti beside the chicken better. opps.

In our humble opinions, we thought that the spaghetti was even better than the one we had—creamy pasta. Boo.

Oh yah. the chicken….. Sorry! I was and still not a fan of that. Seriously. It tasted like awful chinese food. Wtf. I really did not like this a bit. this cost about 68RMB btw.

25 RMB for 3 scoops of Gelato. Man, this could easily top the 3 other dishes. This.is.pure.happiness. We loved this lots and this is DEFINITELY going to be on our menu should we decide to pop by again.

FINAL VERDICT:

You would think why would I give the chicken third position instead of the pasta. Well, I have to be fair. Even if I don’t love the chicken, i really loved the spaghetti and also I did mention that it was better than the pasta we ordered. So …. all in all, third position because the side dishes were really good!

1)BEST FAMILY-FRIENDLY RESTAURANT

Yes, I know that family-friendly restaurant means their meals are suitable for children,too. I know okay. I’m not an idiot. I’m just saying environment wise—isnt as friendly. If you meant by having children’s set meals listed in the menu is family friendly, then okay lor, yeah, they have children set meals.

If you based on other criteria, like the taste of the food ,whether kids love it or not, sorry, I don’t know. I’ll let you know 10 years down the road when I revisit Beijing with my kids and happens that Annie’s is still around. I’ll definitely let you know how my kids feel, okay? You feel better? Haha.

2)BEST ITALIAN-AFFORDABLE-Readers’ Choice 

Best italian affordable…… HMMM. Is saizeriya italian food restaurant? I think their pasta were good—carbonara is fantastic even though they are creamy.

They are real cheap and serve awesome food. Okay, thebeijinger readers are expats and rich people. They don’t eat cheap and good food. I understand.(I’m having a separate blog post about this)

Anyhow, in my opinion,  it is definitely affordable when I convert the 40plus RMB for pasta into SGD. Which means to say, its like having a 8SGD pasta back at home. What? 8sgd is CHEAP. however, I have to always bear in mind that food in SG is indefinitely better than china’s. You really don’t know if their creams can be really trusted or if they contain enough melanin for you to turn brownish or blackish.

Buffalo Wings and Gelato—— affordable given their quality.

But I would not pay so much for lousy pasta and chicken main course.

3)BEST VALUE FOR MONEY-Readers’ Choice 

I have to say that they come in generous portions. There were 8 buffalo wings—which is a lot for 35-40rmb. Pasta were drenched with plenty of ingredients like bacons and mushrooms. There were more than 2 slices of chicken breast for the pan seared thingy.

Value for money…errr. Kinda.

If their pasta were nicer , Im definitely going there just for awesome pasta and wings and have my gelato for desserts. Muahhahaha.

____

All I can say about Annie’s is that I hope I will be surprised with their tomato based pasta the next time I visit. I told M that I really wanted to try their tomato based pasta.

That will be the deciding factor if i will become Annie’s regular.

Oh yes, the location of this Annie’s I went to…It’s near sanlitun. Situated in the same stretch as Hooters, just below Gungho! Pizza!

_______

Alright. Thanks for reading! Au revoir!

[photos on my blog are taken with my iphone4. Apps Used: Camera+]